נשירת שיער היא ללא ספק מטרד אסתטי שעלול להעיב על נחת לבם של גברים ונשים כאחד. על אף שהסוגיה נפוצה יותר בקרב גברים, גם נשים עלולות לסבול מדלילות שיער, דבר אשר לרוב מוביל לביטחון עצמי ירוד ותחושת תסכול עמוקה. עד ימינו אלה, ממשיכים המדענים לשקוד ולהבין את הנסיבות הפיזיולוגיות השונות אשר מובילות לנשירת שיער, ובד בבד את הפתרונות הרצויים. כיום ניתן למצוא שפע של פתרונות יעילים שונים, חלקם עושים שימוש בתכשירים כימיים שונים וחלקם טבעיים לחלוטין. במאמר הבא, נרצה לדון בהרחבה אודות דרכים מניעתיות שונות אשר יאפשרו לכם לעכב את נשירת השיער.

הקפידו על תזונה מסודרת

משפט ידוע הוא שמה שאנחנו אוכלים זה מה שאנחנו מקבלים. על כן, חשוב לשים את הדגש על תזונה מסודרת ומאוזנת אשר תשמור על שיער בריא וחזר. כך לדוגמה, שילוב שיבולת השועל לתפריט השבועי יכול לסייע באופן משמעותי בהפחתת רמות הכולסטרול ובמניעת תגובות פיזיולוגיות פנימיות אשר נגרמות כתוצאה ממתחים נפשיים. ברוקולי כולל מגוון רחב של נוגדי חמצון שונים אשר מסייעים בין היתר בניתוב זרימת הדם לאזורים השונים וביניהם לעור הקרקפת וממנו לסיב השערה.

הקפידו על ניהול מתחים

סטרס ידוע כאחת מן התופעות הנפוצות ביותר כיום בעולם המערבי, והוא עלול בהחלט להזיק לבריאות. אין כל רע במעט מתח נפשי שכן מצבי מתח הם אלו שמניעים אותנו לפעולה במגוון רחב של סיטואציות. עם זאת, מתח נפשי קבוע שאיננו מבוקר ומנוהל, עלול להוביל לתסמינים פיזיים שונים דוגמת כאבי ראש, חולי מוגבר וגם נשירת שיער. מוטב להתייעץ עם איש מקצוע ובו בזמן גם לסגל הרגלים מרגיעים שונים דוגמת טיפוח תחביבים ומדיטציה. כמו כן, מומלץ לשמור על אורח חיים ספורטיבי אשר יסייע בהפגת המתחים.

שימוש בשמני מרפא

שמנים אתריים שונים יכולים להוביל לשיפור משמעותי בחיזוק סיב השערה. מומלץ להיוועץ עם מומחה לרפואה משלימה לצורך קבלת השמן האתרי הטוב ביותר דוגמת קינמון ורוזמרין.
מאחלים לכם שיער שופע ונטול דאגות!