השכרת ציוד לאירועים – כללי בטיחות

על מנת שאירוע שאתם מפיקים יהפוך להצלחה, אין זה סוד כי לעיתים צריך להשתמש בסוגים שונים של ציוד כאלה ואחרים מטבע הדברים. מן הסתם מובן הוא כי ציוד משדרג את האירוע, ויכול להפוך כל אולם או גן אירועים למקום מושלם עבור חגיגה מרהיבה ביותר לכל הדעות. אף על פי כן, הזמנת ציוד לקראת האירוע חייבת לעבור דרך היכרות עם כללי הבטיחות הנדרשים. אף בעל אירוע לא מעוניין לסכן את האורחים ואת המוזמנים שלו, חלילה. רצוי להבטיח כי הציוד אשר מגיע אל האירוע עומד בתווי התקן הנדרשים, לרבות הנחיות כוחות הביטחון וההצלה. בין הגורמים האחראיים על הבטיחות של ציוד לאירועים ניתן למנות את המשטרה, את מכבי האש ועוד שירותי חירום אחרים.

הכלל החשוב ביותר עבור השכרת ציוד לאירועים הוא לבחור היטב את הספק אשר ייתן את השירות. יש הרבה חברות אשר מציעות ציוד במחירים נמוכים למדי, אולם רק מעט מהן אכן מקפידות על רמת הבטיחות הנדרשות על פי חוק.

פיקוח, התאמה ותיאום

להלן עוד מספר כללי בטיחות עבור השכרת ציוד לאירועים מכל סוג:

א. פיקוח – לא מספיק לשכור ציוד בטיחותי או להוביל אותו אל האולם. יש למנות מפקח על הציוד, אשר יודע כיצד לתפעל אותו ומחזיק בניסיון הדרוש להתמודד עם בעיות בלתי צפויות. הפיקוח רלוונטי בעיקר בהשכרת ציוד מהסוג של מתקנים מתנפחים, תותחי קצף וכן הלאה.

ב. התאמה לגילאים – יש לשכור ציוד המתאים לגילאי האורחים בלבד. אין לקחת סיכונים מיותרים עם ציוד ורסטילי ורצוי לקרוא היטב את מפרט היצרן.

ג. תיאום עם האולם – מאוד חשוב לתאם מול בעלי האולם או גן האירועים את הנושא של השכרת הציוד. יש לוודא כי הציוד מתאים למערכת החשמל הקיימת באולם, לנקודות הפינוי ולשאר אמצעי הבטיחות המחויבים על פי חוק.

לסיכום, נסו לקבל המלצות על החברה ממנה אתם שוכרים את הציוד. קראו עליה מידע באינטרנט, תאמו פגישה עם נציגיה ובדקו מה המשמעות של הציוד מבחינת הבטיחות באולם.