אוכלים שאריות של סלט ואורז מהמקרר תוך כדי בליעת סיכומים באורך הגלות? לא זוכרים מתי אכלתם כמו בני אדם בפעם האחרונה? מסתבר שזה אפשרי: לעבור את תקופת המבחנים, לאכול בצורה מזינה (כן, כן!) ולהימנע מקילוגרמים עודפים. איך? כל הפרטים לפניכם.

טבעונות בתקופת בחינות – אוכל מהיר, מנות גנובות

ההורים מתלוננים על העונש הקרב הבא (או בעברית: הילדים יוצאים לחופש הגדול), החברות מתלוננות על הדיאטה אבל למי יש זמן להתעסק בזה? תקופת בחינות היא בין הזמנים הלחוצים ביותר שסטודנטים מתמודדים אתן: אין זמן לאקטיביזם, אין זמן לחברים, מדי פעם יש זמן לנשום, בין סיכום לסיכום. לפני שאתם מגרדים את השאריות של הפיצה משבוע שעבר, אספנו עבורכם שישה מתכונים טבעוניים מטריפי חושים שאפשר להכין תוך כדי צלילה אל הספרים ושינון תיאוריות מרתקות. + בונוס! טיפים ללמידה למבחן.

כרובית אפויה

אחת התופעות המוכרות בזמן בחינות היא התוספת שתופסת עוד מקום במכנסיים. בינינו, למי יש זמן לחשוב על מה נכנס לפה? הרי צריך להספיק עוד 13 פרקים, 3 עבודות, 7 סיכומים ואינספור עמודים. כרובית אפויה היא בדיוק בשבילכם: פחות מחמש דקות הכנה, 40 דקות בתנור ואתם מקבלים נשנוש לכל היום.

אז מה צריך?

כרובית טרייה, 2-3 כפות שמן זית, פפריקה, מלח, אבקת שום, קצת פטרוזיליה מיובשת וקמצוץ קטן של פלפל שחור. כדי לשנן בזמן ההכנה, רשמו על פתקית את תמצית החומר שלמדתם היום ותלו על ארון המטבח/ דלת המקרר כך שבכל פעם שתתקלו בתיאוריה, היא תיטמע בזכרונכם.

איך מכינים?

מחממים את התנור ל-180 מעלות ומרפדים בנייר אפייה. מפרקים את הכרובית לראשים בגודל בינוני, מפזרים מעט מכל תבלין או טובלים בתערובת אותה יוצרים מתפזורת התבלינים. מכניסים לתנור ל-40 דקות עד שהכרובית רכה ומתענגים עליה לאורך כל היום…

אופציה נוספת: כרובית בטחינה

מרתיחים מים בסיר ומוסיפים את פרחי הכרובית במשך שבע דקות. מסננים, טובלים במרינדה של שמן זית, סילאן, מלח ופלפל שחור, מכניסים לתנור ל-35 דקות עד להשחמה. בתום האפייה מוציאים את הכרובית מהתנור ושופכים עליה טחינה בנדיבות.

קולורבי ושעועית ירוקה

הקולורבי הוא פצצה של ירק לאלו שאוהבים לנשנש אבל לא רוצים לעלות במשקל הגוף. מינימום קלוריות, מקסימום סיבים, כמות נכבדה של ויטמין C ותרומה משמעותית לתהליכי הרזייה, חיזוק מערכת החיסון והאטת תהליכי הזדקנות.  השעועית הירוקה היא כוכב המטבח הטבעוני הודות להיותה משפרת את פעילות הלב, מסייעת לירידה במשקל ומהווה מקור אידאלי לסיבים תזונתיים, ויטמין A, C ו-K, חומצה פולית, תיאמין, ריבופלבין, מגנזיום ואשלגן. כשמצרפים את שניהם מקבלים מעדן שכדאי להסתיר משאר דיירי הבית.

אז מה צריך?

בצל, 2 קולורבי בינוניים, קלופים וחתוכים למקלות, 4 כוסות שעועית ירוקה קפואה משקית, מלח ופלפל, טיפה שמן זית. בצד, הכינו הקלטה של החומר כשאתם שרים אותו בשיר קצר (כן, כן!). השמיעו אותו לעצמכם בזמן ההכנה.

איך מכינים?

מחממים מחבת גדולה עם שמן זית ומטגנים את הבצל. כשהבצל מזהיב, מוסיפים את רצועות הקולורבי וממליחים. מכסים את המחבת וממשיכים לטגן במשך 15-20 דקות עד להתרככות של הקולורבי. לאחר 20 דקות מוסיפים שעועית ירוקה וממשיכים בטיגון 10 דקות נוספות. לקראת הסוף מתבלים במלח ופלפל ומערבבים. מסתירים את האוכל כי סביר להניח שלא יישאר הרבה מהמנה הזו.

חשוב לזכור!

למרות שרובנו לא מוצאים את הזמן הדרוש לאכילה שקטה, חשוב להימנע מלמידה בזמן האוכל. אכילה במנוחה מאפשרת למוח זמן להעביר את המידע מהזכרון קצר הטווח לזכרון ארוך הטווח, ומפנה מקום ללמידה מחודשת.

בתיאבון!

עוגיות טחינה טבעוניות, לא לטבעוניים בלבד!