קידום אתרים הוא תחום נרחב, שדורש ידע מקצועי והתעדכנות בשינויים הרבים, החלים בתחום זה.
ההמלצה הגורפת היא להוציא את המשימה לחברת קידום מקצועית, ולא לבצע את המשימה לבד, על אף שזה נראה כאילו אין שום בעיה לבצע קידום באופן עצמאי, ולחסוך את עלות השירות. יחד עם זאת, כדי לאפשר לכם לייצר את המינימום הנדרש כדי לקדם את האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל, אספנו עבורכם מספר צעדים, שתוכלו ליישם כבר היום לטובת קידום האתר שלכם.
- תוכן – תוכן הוא הפרמטר החשוב ביותר בתחום של קידום אתרים, ומשמעותו הוא שעליכם לייצר תוכן איכותי בנושא הפעילות העסקית שלכם. על התוכן לכלול ביטויי מפתח מרכזיים, שבאמצעותם צפוי הלקוח הפוטנציאלי לחפש אתכם. את הביטויים האלה ניתן להשיג באמצעות מחקר ביטויי מפתח באתר אדוורדס של גוגל. התוכן צריך להיות איכותי, מנוסח היטב, ולשלב טקסטים אינפורמטיביים בעלי ערך ללקוח וטקסטים שיווקיים מוכרים. רצוי לייצר תכנים בעלי מינימום 400 מילים ועד 1,000 מילים. ארוך יותר לא יכול להזיק, קצר יותר דווקא כן
- קישורים – קישורים הוא המרכיב השני בחשיבותו בתחום של קידום אתרים. במסגרת זו, עליכם לייצר קישורים משלושה סוגים:
- קישורים פנימיים – קישורים המפנים מדפי אתר שונים אל דפי האתר המרכזיים ובין דפי האתר השונים
- קישורים יוצאים – קישורים המפנים לאתרים חיצוניים סביב נושאים שונים שאתם סוקרים בתוכן
- קישורים נכנסים – קישורים המפנים אל האתר שלכם מאתרים חיצוניים
תחום קידום אתרים בעבר וכיום:
בעבר היה נהוג לחשוב, שכמות הקישורים הוא הפרמטר החשוב ביותר. כיום ידוע, שאיכות הקישורים היא שתקבע את תרומת הקישורים לדירוג האתר בגוגל. כמו כן, ישנה חשיבות לביטויים שמהווים את העוגן ליצירת הקישור, ורצוי להוציא את הקישורים מביטויי מפתח חשובים. כמו כן, כדאי לבצע שיתופי פעולה עם בלוגים ואתרים מקצועיים אחרים, במסגרתם תוכלו לייצר החלפת קישורים בין האתרים. במהלך כזה, חשוב לשמור על אותנטיות ולוודא שמדובר באתרים איכותיים בלבד.
- מדיה – הוסיפו מדיה מכל סוג, לרבות תמונות, סרטוני וידאו וקטעי קול. גוגל בודק לא רק את המילים הנכתבות, אלא גם את פריטי המדיה המשולבים בכל דף, ולאלו יכול להיות תפקיד חשוב בתהליך של קידום אתרים. כמובן, גם בתחום זה יש לשמור על מידתיות, לא להגזים, ולהקפיד על הנושא של זכויות יוצרים
- אופטימיזציה של קוד האתר – את החלק הזה יהיה עליכם לבצע לאחר לימוד יסודי של הנושא, או בסיוע איש מקצוע. בחלק זה, עליכם לעבור על קוד האתר ולוודא שהוא כתוב על פי כללי הקידום, לרבות תגיות מטא, תיאור לתמונות ולפריטי מדיה, תיאור נכון של הכותרות, שימוש נכון בקוד CSS, בניית האתר בצורה רספונסיבית והתאמה מלאה למכשירים ניידים בעולם המובייל וכן הלאה.