בתקופה האחרונה אנו עדים לאינספור מילים והתפלמסויות בנוגע לאפשרות לאכוף נסיעת כלי רכב בעלי שני גלגלים – אופניים ואופניים חשמליות, על המדרכות ברחוב אבן גבירול במרכז העיר תל אביב. כל העניין נעוץ בשביל האופניים הצר שברחוב שגורם לחיכוך מתמיד בין הולכי רגל לבין רוכבי האופניים ומשאיר מקום רחב בכביש לכלי רכב רגילים כמו מכוניות פרטיות וכד'. הפתרון האולטימטיבי לבעיה שישלב בין רוכבי אופנים לנהגי רכבים הוא לייעד נתיב לרוכבי אופניים בלבד, כך הולכי הרגל לא יבואו במגע עם רוכבי האופניים והשקט ישוב למדרכות ברחוב אבן גבירול.
פתרון זה נשמע אמנם מושלם אך האפשרות ליישמו אינה נראית באופק. כדי לבצע חתך חדש ברחוב לרוכבי אופנים חשמליות יש לצלוח שתי מהמורות בשני תחומים- בתחום הפוליטי ובתחום המבצעי.
בתחום הפוליטי האתגר אינו פשוט כלל ועיקר. על מנת לקבל החלטה להקצות נתיב אחד מתוך שלושת הנתיבים שברחוב אבן גבירול לתנועת רוכבי אופניים בלבד חייב ראש העיר לקבל רוב של חברי מועצת העיר. חברי מועצת העיר מטבע הדברים אינם מעוניינים בצמצום הכביש לרכבים פרטיים ומרבית הסיכויים שלא יתמכו בהחלטה כזו של ראש העיר. בעלי העסקים ברחוב ישמחו על כל הזדמנות לפתוח בהליכים משפטיים כנגד העירייה שלעיתים מצרה את צעדיהם. גם התושבים עלולים להתנגד לינוי ברחוב ולטעון שהוא יוצר עומסי תנועה בכביש בגלל צמצום הנתיבים משלושה לשניים. אם נוסיף לסיפור את אנשי התקשורת שאוהבים לזעוק מרה על עוולות שכאלו נגיע לממדי התנגדות לא קטנים כלל וכלל לעניין , התנגדות זו תרתיע את העיריה לפעול לשינוי חתך הכביש ברחוב אבן גבירול.
בתחום הביצועי, שינוי שכזה בכביש הינו בעיתי מכמה בחינות: ראשית, על פי החוק במדינת ישראל, אין אפשרות לבצע שבילי קורקינט חשמלי בצמתים מרומזרים, היות ורחוב אבן גבירול מלא בצמתים מרומזרים לא ניתן לבצע בו שביל מיוחד לאופניים.
בנוסף, ברחוב אמור לעובר הקו הירוק של הרכבת הקלה ולא ניתן לבצע חתך חדש בכביש שיהיה קרוב מדי לקו הירוק של הרכבת הקלה ברחוב. יש לקוות שבעתיד הקרוב ימצא פתרון שיתרום לאינטראקציה בין כלי הרכב לבין רוכבי האופניים ברחוב.
לסכום, מציאת פתרון לרוכבי אופניים חשמליים באבן גבירול הינה משימה מסובכת ומלאת אתגרים.