נתחיל מהסוף – כן, בהחלט ניתן להחליף מצבר לבד. אך האם זה תמיד כדאי? ובכן כאן זו כבר דעה לכאן ולשם.
כאשר אתם מחליטים להחליף מצבר לבד, דעו כי מדובר במערכת החשמל של הרכב. החלפה לא נכונה וכל טעות, עלולים להוביל גם לפעולה הפוכה, בה אין מדובר רק במצבר שניזוק, כי אם מערכת החשמל כולה בשל קצר ושריפת נתיכים.
קצת על מצברים
בואו נתחיל מרקע על מצברים. מצבר הוא הבטרייה של הרכב ומטרתו לספק אנרגיה חשמלית. תוקפו של מצבר חדש שזה עתה הותקן ברכב צריך לעמוד על כ-3 שנים. על כן, חשוב לוודא כי מול איש מקצוע שמחליף לכם את המצבר או שמוכר לכם אחד, כי אכן מדובר במצבר חדש לחלוטין, דבר שכתוב על התווית עם תאריך ייצור. למרבה הצער, ניראותם החיצונית של המצברים איננה יכולה להעיד על תקלה מתקרבת או על סיום המלאי. ברוב המקרים פשוט נחווה לפתע תקלה כאשר הרכב לא יהיה מסוגל להתניע כהלכה.
ניתן להתניע את המצבר באמצעות חיבור לכבלים, אך גם כאן חשוב לעשות זאת בצורה נכונה שתמנע קצר.
כיצד מחליפים את המצבר?
ראשית כל, שימו לב כי קיימים שני חיבורים – אחד שחור ואחד אדום. עליכם להתחיל קודם כל עם ניתוק המצבר מן הקוטב השלילי שמופיע בצבע שחור. רק לאחר מכן, יש לנתק את צדו האדום החיובי. אחרי שניתקתם את המצבר כהלכה, הגיע שלב הוצאת המצבר הקיים מתוך התפס. שימו לב כי מסילת הברזל שתופסת את המצבר מחייבת שימוש במברג מיוחד. הוציאו בזהירות את המצבר ולאחר מכן הכניסו את המצבר הקיים. את חיבור המצבר יש לעשות בצורה ההפוכה לזו שקדמה לה עם הניתוק. חברו קודם כל את החלק האדום ורק לאחריו את החלק השחור. כמובן שאל תשכחו לחזק את המצבר אל תוך המסילה באמצעות הברגה.
מדוע אז לפנות בכל זאת לאיש מקצוע?
כל עוד אינכם בקיאים בתחום הרכב ואינכם בטוחים כי זוהי אשמתו של המצבר, ייתכן שתפספסו את התקלה ותוציאו סכום כסף בלתי מבוטל על מצבר שלא לצורך. לפיכך, מומלץ בכל זאת לדבר עם איש מקצוע שיסקור את הרכב ויעניק את חוות דעתו.