Search
Close this search box.

פיזיותרפיה לגיל השלישי: לשמור על עצמאות ותנועה

תוכן עניינים

 עם הגיל, הגוף שלנו עובר שינויים טבעיים רבים. השרירים נחלשים, העצמות הופכות פגיעות יותר, ומפרקים עשויים להתנוון. שינויים אלו יכולים להוביל לקושי בתנועה, כאבים ואף ירידה באיכות החיים.

אבל אל דאגה! פיזיותרפיה יכולה לעזור!

פיזיותרפיה היא טיפול/ סדרת טיפולים פיזיים המיועדים לשיפור התנועה, הכוח והיציבה. טיפול זה יכול לסייע לקשישים להתגבר על קשיי תנועה, להפחית כאבים ולשפר את איכות חייהם.

מה כוללת פיזיותרפיה לגיל השלישי?

  • שיקום לאחר ניתוח או פציעה: פיזיותרפיסטים מסייעים למטופלים לחזור לתפקוד מלא לאחר ניתוח או פציעה, באמצעות תרגילים וחיזוק שרירים.
  • טיפול בכאבים: פיזיותרפיסטים עשויים להקל על כאבים שמקורם בבעיות שרירים, מפרקים או עצבים, באמצעות טכניקות טיפוליות שונות.
  • שיפור שיווי משקל וקואורדינציה: ירידה בשיווי משקל וקואורדינציה, עלולה להגביר את הסיכון לנפילות. פיזיותרפיסטים מלמדים תרגילים לשיפור שיווי המשקל והקואורדינציה ובכך מפחיתים את הסיכון לנפילות.
  • חיזוק שרירים: שרירים חלשים יכולים להקשות על ביצוע פעולות יומיומיות. פיזיותרפיסטים מלמדים תרגילים לחיזוק שרירים, וכך משפרים את יכולת התפקוד של המטופל.
  • שיפור טווחי תנועה: קישיון במפרקים עלול להגביל את טווחי התנועה. פיזיותרפיסטים מבצעים טכניקות טיפוליות שונות לשיפור טווחי התנועה, וכך מאפשרים למטופל תנועה קלה ונוחה יותר.
  • הדרכה לשימוש בציוד עזר: פיזיותרפיסטים יכולים להדריך את המטופל בשימוש בציוד עזר, כגון מקלות הליכה, הליכונים, וטורים וכסאות גלגלים ובכך לסייע לו בתנועה ובפעילות יומיומית.

ציוד פיזיותרפיה ושיקום לגיל השלישי:

בנוסף לטיפול פיזיותרפי, קיים מגוון רחב של ציוד משלים עבור פיזיותרפיה ושיקום, העשוי לסייע לקשישים לשמור על תנועה ועצמאות בשגרת יומם. ציוד זה כולל:

  • מקלות הליכה וקביים: מקלות הליכה וקביים, יכולים לסייע בהליכה יציבה ובטוחה יותר, להפחית כאבים ולשפר את היציבה.
  • מכשירים לחיזוק שרירים: מכשירים אלו משמשים לחיזוק השרירים בבית, ללא צורך בפיקוח של פיזיותרפיסט, למשל מזרני תרגול, משקולות יד ועוד.
  • אביזרים לשיפור שיווי המשקל: אביזרים אלו משמשים לשיפור שיווי המשקל ולמניעת נפילות, למשל: גומיות התנגדות, כדורי פיזיותרפיה ועוד.

אביזרי עזר לגיל השלישי – ציוד להליכה והתניידות:

בנוסף לציוד פיזיותרפיה לקשישים וציוד שיקום, קיימים אביזרי עזר רבים שיכולים לסייע לקשישים לשמור על עצמאות ותנועה בבית. אביזרים אלו כוללים:

  • עזרים למקלחת ושירותים: ידיות אחיזה מסוגים שונים הממוקמים על הקירות בהתאם לצורך, בעיקר ליד השירותים (אסלה) המאפשרים לקשיש לקום לבד, במקלחון ידיות אלו משמשות גם לצורך ניידות עצמית ותמיכה. הגבהה לאסלה על מנת לאפשר ישיבה נוחה יותר, כסא רחצה ושירותים משולב יחד לקשישים מוגבלי תנועה.
  • עזרים להליכה: מקלות הליכה, הליכונים (רגילים או פנאומטים), רולטורים (הליכון משולב עם כיסא) ובנוסף גם קולנועית חשמלית.
  • עזרים לקימה / ישיבה: חגורות / רצועות הקשורות את המטופל הקשיש למסגרת המיטה ומסייעות לקשיש להיכנס/לצאת מהמיטה ומעקות המותקנים על המיטה ומסייעים לקימה.

חנויות לגיל השלישי

חנויות לגיל השלישי, הן כאלה המתמחות בייעוץ ומכירת מוצרים וציוד עזר עבור גיל השלישי. בחנויות אלו ניתן למצוא את העזרה האידיאלית עבור בחירת והתאמת ציוד פיזיותרפיה ושיקום ועבור קבלת מידע אודות אביזרי עזר לגיל השלישי ולבעלי מוגבלויות שונות גם מקרב קבוצות גיל אחרות (שאינם משתייכים לגיל השלישי). מגוון הציוד בחנויות אלו, כולל: ציוד פיזיותרפיה ושיקום, אביזרי עזר להליכה, מוצרים לשיפור איכות החיים (למשל פריטים הנוגעים ל"משק בית", כמו: מגשי אכילה, מגביהי אסלה, כפות לסיוע בנעילת נעליים ועוד.

לסיכום

פיזיותרפיה בימינו אנו, היא לא עבודה עם פצועים לאחר ניתוח ו/או פציעת ספורט/ תאונה (בעבודה או בתאונת דרכים). היא הפכה גם לכלי חשוב בשיקום והתמודדות עם האתגרים המיוחדים שמביא עימו הגיל השלישי. באמצעות ציוד פיזיותרפיה מתקדם וחנויות המתמחות, ניתן להבטיח חיים פעילים ואיכותיים גם בגיל השלישי. אז תפנו למקצוענים, תחפשו את הציוד המתאים והמשיכו לצעוד קדימה במסעותיכם לעצמאות ושיקום.

**חשוב לציין שמאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי מקצועי. יש להתייעץ עם פיזיותרפיסט מוסמך לפני תחילת כל תוכנית טיפול.

כניסה למערכת

שתפו את המאמר

עוד מאמרים

היתרונות בטיפול שורש מוקדם - כיצד למנוע בעיות שיניים חמורות

היתרונות בטיפול שורש מוקדם – כיצד למנוע בעיות שיניים חמורות

מבוא לטיפול שורש טיפול שורש הוא אחד ההליכים הנפוצים ביותר ברפואת השיניים המודרנית. מדובר בטיפול הנועד להציל שן שנפגעה באופן משמעותי, ולעיתים קרובות נחשב כפתרון האחרון לפני עקירת השן. במאמר זה נבחן את היתרונות של טיפול שורש מוקדם וכיצד הוא יכול למנוע בעיות שיניים חמורות

קראו עוד
הטרנדים החמים בצמידי יהלום לנשים

הטרנדים החמים בצמידי יהלום לנשים

ההתחלה של עולם התכשיטים תכשיטי יהלומים תמיד היו סמל ליוקרה, אופנה וסטטוס. בימינו, יותר ויותר נשים בוחרות לשדרג את המראה שלהן עם צמידי יהלום לנשים, שהפכו להיות אחד הטרנדים הבולטים בעולם התכשיטים. צמידים אלו מגיעים במגוון עיצובים וסגנונות, ומתאימים לכל אירוע ולכל סגנון אישי. צמיד

קראו עוד
איך לבחור את הטלוויזיה המושלמת לבית שלך מדריך לקנייה חכמה

איך לבחור את הטלוויזיה המושלמת: מדריך לקנייה חכמה

שלב ראשון: הבנת הצרכים והעדפות כאשר בוחרים טלוויזיה חדשה, חשוב להבין מה הם הצרכים וההעדפות שלכם. האם אתם מחפשים טלוויזיה עם איכות תמונה מרהיבה? או שאולי חשוב לכם שיהיו לה תכונות חכמות מתקדמות? לפני שמתחילים לחפש, כדאי לחשוב על הגורמים הבאים: גודל המסך: אחד ההיבטים

קראו עוד
הטרנדים החמים בעיצוב פנים לשנת 2024

הטרנדים החמים בעיצוב פנים לשנת 2024

שנת 2024 מביאה עמה גל חדש של טרנדים בעיצוב פנים, המשלבים חדשנות, קיימות ותחושת חמימות ביתית. השנה, עיצוב הבית מתמקד במתן דגש לפרטים הקטנים, יצירת חללים נוחים ונעימים, ושימוש בחומרים טבעיים ואיכותיים. הנה כמה מהטרנדים הבולטים שכדאי לשים לב אליהם: חומרים טבעיים ואורגניים אחד הטרנדים

קראו עוד
איך לשמור על שניצלים פריכים וללא עודפי שמ

טיפים בבישול: איך לשמור על שניצלים פריכים וללא עודפי שמן

שניצל מטוגן הוא אחד המאכלים האהובים והפופולריים בישראל, ואין פלא – השניצל הפריך והטעים מתאים כמעט לכל ארוחה. אך, למרות הטעם המעולה, שניצל מטוגן עלול להיות שמנוני אם לא מטפלים בו נכון לאחר הטיגון. כאן נכנס לתמונה הנייר הסופג, שמאפשר לשמור על השניצל פריך וטעים

קראו עוד

מצלמת דרך לרכב: הבחירה החכמה לנהיגה בטוחה ונעימה

בעידן שבו הטכנולוגיה מתפתחת בקצב מסחרר, מצלמת הדרך לרכב הפכה להיות כלי חשוב ובסיסי לכל נהג. אם בעבר היא נחשבה למותרות, היום היא מצרך חיוני לשיפור הבטיחות, לתיעוד נסיעה ולשקט נפשי. במאמר זה, נבחן את היתרונות המרכזיים של מצלמות הדרך לרכב, כיצד הן פועלות, אילו

קראו עוד

מפתח חכם לרכב: טכנולוגיה מתקדמת לשדרוג חוויית הנהיגה

הקדמה: העתיד כבר כאן העולם המודרני מתקדם בקצב מסחרר, וטכנולוגיות חדשות משנות את חיינו בכל תחום. תעשיית הרכב אינה יוצאת דופן, והיא חווה מהפכה טכנולוגית שמביאה לנו כלי רכב חכמים ובטוחים יותר. אחד הפיתוחים החדשניים והמשמעותיים ביותר בתחום זה הוא המפתח החכם לרכב. מדובר בכלי

קראו עוד

מנעול חכם לדלת: עתיד האבטחה הביתית

הקדמה: העתיד כבר כאן העולם המודרני מתקדם בצעדי ענק לעבר אינטגרציה טכנולוגית בכל תחומי החיים. אם בעבר הדלתות שלנו היו מוגנות באמצעות מנעולים מכאניים פשוטים, הרי שהיום אנחנו עדים למהפכה טכנולוגית שמביאה את המנעול החכם לדלת. מנעולים חכמים הם לא רק כלי אבטחה מתקדם, אלא

קראו עוד
10 עובדות מעניינות על יהלומים

10 עובדות מעניינות על יהלומים

/*! elementor – v3.21.0 – 08-05-2024 */ .elementor-widget-image{text-align:center}.elementor-widget-image a{display:inline-block}.elementor-widget-image a img[src$=".svg"]{width:48px}.elementor-widget-image img{vertical-align:middle;display:inline-block} יהלומים הם החומר הקשה ביותר בטבע יהלומים הם המינרל הקשה ביותר הידוע לאדם, ומדורגים 10 בסולם מוס, שמשמעותו שהם יכולים לשרוט כל חומר אחר בטבע. תכונה זו הופכת את היהלומים לשימושיים במיוחד בתעשייה,

קראו עוד
חקירות מחשב וסייבר

חקירות מחשב: עולם נסתר של ראיות דיגיטליות

נתחיל עם סיפורה של א' א', אם מודאגת, גילתה שינוי בהתנהגותו של בנה המתבגר, ג'. הוא החל להסתגר בחדרו, לצאת מהבית בשעות לא שגרתיות ולמחוק הודעות מהטלפון שלו. חששה גבר כאשר גילתה סימנים חשודים לפעילות עבריינית, והיא החליטה לפנות לחוקר פרטי המתמחה בחקירות מחשב. מהן

קראו עוד

Get Your Weekly Sport Dose

Subscribe to TheWhistle and recieve notifications on new sports posts